HTML

To be continued

YoungEngineer 2010.06.17. 21:32

Nos az érdekes gyertyák után meguntam a dédijeim garázsába a szerelést, így félig szétszedett állapotában eltoltam 1km-re hozzánk majd minden alkatrészét elhoztam ami ottmaradt még. Apukám nagyot nézett hogy elhoztam a motort de nem szólt érte semmit. Azon a napon még megkérdeztem aput, miért voltak benne olyan gyertyák, volt-e annó szerelőnél. Választ adott is, hogy valamiért nem ment a jobb henger és így elvitte 1 szerelőhöz aki megcsinálta 1 időre de utánna már erőtlen lett a motor, állandóan leszívta az akksit így mérges lett a motorra. Azt az estét eltanakodtuk. Másnap suli után nekivágtam a motornak.

Mivel sziszegett a jobb henger és a hengerfej tiszta olajos volt, levettem a hengerfejeket mind2 hengerről. Kicsit eléggé szánalmasan néztem a hengerfejek tömítésére. Celofánpapír volt a normális tömítés helyén.... Vettem hozzá tömítést. Teltek múltak a napok és már kezdett hibátlan lenni a motor. Elérkeztem a dinamóhoz. Levettem megnézni hátha 1 tekercs le van égve vagy ilyesmi. Személy szerint hibát nem találtam rajta. Mikor felraktam a gyújtást hát zöldfülű létemre elrontottam.. Akárhogy állítgattam sehogy se lett jobb. Így felhívtam Börcsök Karcsibácsit Szeged majdnem legjobb autó-motor gyujtásszerelőjét, hogy tud-e fogadni minket. Nagy szeretettel várt minket így hát elvittük a motort neki beállításra. Nekünk el kellet menni 1 ismerősünkhöz így addig rábíztuk a mocit. Negyed óra múlva hív, kész a motor, jó a visszatöltés, jobb mint újkorába. Mentünk is vissza nézzük a motort. Könnyen indult és a 2 henger egészségesen, egyenletesen járt, gázt húzva éberen mozogtak benne a pacik. Kivittük az utcára én először majd apa, mentük vele 1 kört. Abban az 1 kör motorozásban jöttem rá mekkora erő is van ebben a motorban. Azon a napon a szívemheznőtt a motor. Így hát amennyire igényelte fel is újítottam a saját gyűjtögetett zsebpénzemből.

Új teleszkóp gumiharmónikák, elsőteleszkóp szimeringek, olajcsere mindenhol minden mennyiségben,  láncvédőgumicsövek, első-hátsó fékbetétek, akkumulátor, égőkészlet, és még sok kis egyéb dolgokat vettem rá. A benzintank volt igazán bajos... Mivel  párás, ázottfalú garázsban volt a motor így a tank vészesen berozsdásodott. Bele 1 liter rozsdaátalakító folyadékot, majd 1 nap múlva homokos sódert és egy kevés benzint töltöttem bele és így egy teljes délutánig 5 perces megállásokkal ráztam és ráztam. Féltem, hogy ki fog lukadni a tank a sok rázástól. De állta a helyét. Kiöntöttem belőle a rozsdás truttyot és vízzel kimostam. Csodák csodájára mintha új  lenne a tank úgy kitisztult belül mindenhol és nem lukadt ki! Nagy örömömre visszaraktam a tankot majd rá a benzincsapot és még a megmaradt pénzemből színig teletankoltam. Majd egy jó kis polírozás az egész motoron.

De még mindig nem lett tökéletes. A motor járása tökéletes, de a jobb kipufogón a füst elég erőtlenül áramlott ki. Nekiálltam a furulyák kioperálásához a bal könnyedén, fél óra alatt kijött, aránylag türhető kokszosodással. A jobb még 1 óra mulva se adta meg magát. 2 óra múlva már elkseredésem végén még 5 nagy ütéssel megadta hát magát. Ahogy húztam kifele a furulya lukak teljesen el voltak tömődve, belül szintén. Egy kis erőteljes malacperzselő lángjával megizzasztottam. Délutáni pihenőidő volt. Míg hűltek a furulyák egy poén erelyéig, közel a szomszédhoz beindítottam a motort :D. Kegyetlen nagy hangja van így egy 350-es jáwának. (szomszéd idegesítésére tökéletes dolog -->) Jött a szomszéd: állítsam le, ne durrogjak. Lerendeztem a szomszéddal majd visszatettem a furulyákat. Mostmár egyenletes mind két kipufogónál a pöfékelés. Kitoltam az utcára egy fotó erelyéig.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://youngengineer94.blog.hu/api/trackback/id/tr662089942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása