HTML

Bemutatkozom

YoungEngineer 2010.06.13. 21:57

Helló mindenkinek! Indítottam egy blogot motorfelújítás iránt. Gondolom sokak számára ez már szokásos dolog. Nos hát akkor bemutatkozom:


15 éves srác vagyok, a Szegedi Déri Miksa Ipari szakközépiskolába járok gépészet tagozatra(most végeztem a 9. évfolyamot). Már kiskoromban is erősen érdekelt az elektronika és a motoros dolgok. Eleinte modelleztem, áramköröket építgettem stb. És hát jöjjön a motorfun:


7 éves koromig emlékszek vissza. Abban az évemben vonta ki édesapám a Jawa 350/634-es tipusú motorját. Akkor még nem érdekelt annyira az a motor. 1 évvel később mentem először motorral egy kis suzuki robogóval ami a mai napig is megvan és él, virul. Mivel a miénk volt a motor azonnal kisajátítottam magamnak és javítgattam szereltem. 12 éves koromban egyszer apukámtól kérdeztem, hogy hol van az a nagymotor amivel régen vitt engem és édesanyámat meg a bátyámat.(szinte alig emlékeztem arra a motorra akkor) Édesapám így elmesélte nekem, hogy kivonta a forgalomból mert már többet járt autóval mint motorral így nem volt rá igény, eladni nem akarta így dédapámék garázsába parkolta le a motort. Másnap mentem dédijeimhez megnézni a motort. Télleg ott volt ponyvával igényesen letakarva, kissé porosan és koszosan. Atól a naptól kezdve az a motor volt a mindenem. De édesapám megtiltotta, hogy 14 éves koromig ne nyúljak hozzá. Nemtudom miért tiltotta meg akkor. Így hát az maradt, hogy minden nap átmentem és csodáltam a különleges veterán motort.


14 éves voltam 8. osztály végefele járt. Édesapámat erősen megkértem, hogy mostmár hagy babráljam a motort. Fél óra nehészkes beszélgetés után beletörődött és elméletbe nekem adta a motort. Sprinteltem hát a motorhoz. Első dolgom az volt, hogy felpumpáljam a kerekeit és megtisztítsam az egész motort a portól és a kosztól. Majd kinyitottam az 1 évezredig ki nem nyitott garázs kapuit. Szerintem a motor örülhetett, hogy megsütötte 1 kicsit a napfény az ülését és az oldalát. Kitoltam a garázsból az utca járdájára. Nos hát akkor így nézett ki:

 

Aránylag esztétikailag jó állapotban volt. De hát nézzük a javát:

A tank belül vészesen totál berohadt, a karburátort leszedtem az tele volt rozsdadarabkákkal, mikor megrugtam a motort az egyik henger sziszegett.

 

Szerelgettem ahogy a szerszámok adták.

Bumm.. Kivettem a hengerekből a gyertyát, elég érdekességek fogadtak engemet. Egyik hengerben normál isolator gyertya, a másik hengerben 1 ilyen valamiféle nagyonhosszúmenetű autó gyertya volt ×_× !

Bocsássanak meg, mára ennyi mert elfáradtam és mindjárt motorokról fogok dreamelni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youngengineer94.blog.hu/api/trackback/id/tr512079421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása